Dit is een schoolproject. Hier kan je geen echte reizen boeken

Een reis naar

Japan

Heb je ooit al eens een reis naar Japan willen maken maar geen idee wat je allemaal zou kunnen doen daar? Met deze gids krijg je een leuke ervaring en een mooie reis door het magische land genaamd Japan

De reis

Eerst een klein beetje info over wanneer je het best reist. De seizoenen in Japan brengen veel schoonheid met zich mee: in de lente staat alles in bloei, maar ook de herfst is er heel mooi. U gaat veel met de trein moeten reizen, want hotels dichter bij de stad zijn veel duurder en Japan is een goed land om met de sneltreinen rond te reizen.

We beginnen de reis in Tokyo. De stad is heel groot, dus we gaan u genoeg tijd geven om hier rond te reizen (4 dagen).

Tokyo:

Dag 1

We beginnen onze dag bij een tempel: de Meiji-tempel. Deze tempel ligt op wandelafstand van Shibuya Center zelf. De tempel ligt naast een mooi park waar je ook kan rondlopen. Je zit midden in de drukke stad en toch voel je je superkalm en is het er redelijk stil, behalve de pratende mensen. Het bos rond deze tempel is ongeveer 70 hectare groot en je zal dus ook een goede voormiddag kunnen rondlopen bij de tempel zelf en het bos er rond. Na ons bezoek aan de tempel kan je verder wandelen naar Shibuya Center en dus ook naar Shibuya Crossing, het drukste kruispunt van de wereld, met maar liefst 2500 mensen die er per groen licht oversteken. Hier kan je in de lokale restaurants en streetfoodkraampjes je middag goed spenderen. Je kan ook in de winkelstraat hier rond wandelen. Na al het shoppen en wandelen kan je eindelijk rustig naar het hotel: het Mitsui Garden Hotel. Dit hotel is stijlvol en je gaat hier goed kunnen slapen voor de volgende 3 nachten.

Dag 2

Voor dag 2 gaan we een dagtrip doen naar Mount Fuji, de bekendste berg van Japan met een hoogte van 3.776 km. We gaan een trip naar boven maken al wandelend. Deze wordt georganiseerd door een organisatie ter plaatse en je zal daar ook ’s middags eten. Je gaat hier veel stappen, dus trek zeker je wandelschoenen aan en ga ervoor. Als je eindelijk boven bent, kan je genieten van het mooie uitzicht over de vijver voor Mount Fuji en de natuur errond. Je zal vervoer nodig hebben; dit gebeurt via de sneltrein. Je kan, als je wilt, ’s avonds naar Takeshita Street om te genieten van heerlijke streetfood.

Dag 3

Na de grote wandeling van dag 2 krijg je een wel verdiende rust-/vrijedag om te doen wat je wilt en om zelf een beetje Tokyo te ontdekken.

Dag 4

De laatste dag in Tokyo blijf je redelijk centraal bij de Senso-ji-tempel, een van de bekendste en oudste tempels van Tokyo. Je kan hier kijken naar de vele tradities en alle cultuur die door de jaren heen zijn gegroeid en ontstaan. Dit monument zal je genoeg tijd kosten om te bezoeken. In de middag kan je een gezellig etentje doen in Shinjuku Golden Gai om daar lekkere ramen te eten. Na het bezoek aan de tempel en het lekkere eten gaan we verder naar de volgende grote stad: Kyoto. Met een rit van 2 uur met de sneltrein kom je aan in Kyoto Station en kan je inchecken bij de volgende slaapplek: Ryokan Seryo, een traditionele herberg in de buurt van Kyoto Station met een traditionele keuken en sauna’s.

Kyoto:

Dag 5

De eerste dag in het oude en traditionele Kyoto gaan we naar Fushimi Inari Taisha, het pad met duizenden rode torii-poorten. Dit is een mooie wandeling naar boven op een berg. Deze wandeling is ideaal voor foto’s, dus breng zeker je camera mee. Op deze plek ga je tot rust kunnen komen tussen de rode poorten. Boven op de berg vind je ook een tempel en kan je veel cultuur ervaren. Na de middag gaan we naar Kinkaku-ji, ook wel de Gouden Tempel genoemd. Deze tempel is bekend om zijn mooie gouden kleur en de vijver waarin hij staat. Dit is zeker ook een goede plaats om foto’s te maken. Aan het einde van de dag ga je terug naar je hotel en kan je rustig genieten van een warme onsen en, voor de liefhebbers, een beetje sake (lokale alcohol). (Opmerking: als je naar een publieke badplaats gaat en je hebt tatoeages, mag je mogelijk niet binnen, omdat tatoeages vaak geassocieerd worden met de Japanse maffia.)

Dag 6

De tweede dag in Kyoto houden we rustig. Je mag zelf de stad een beetje verkennen en genieten van de onsen, gaan shoppen in de winkelstraten of zelf een paar plekken bezoeken waar je de cultuur beter wilt leren kennen. Kyoto is daar een heel goede stad voor. Je zou bijvoorbeeld ook de straten van Gion kunnen bekijken.

Dag 7

De derde en laatste dag in Kyoto zal ook veel wandelen zijn, want we gaan via het Arashiyama-bamboebos. Je zal versteld staan van hoeveel bamboe er staat. Deze wandeling zal je tot rust brengen door het geluid van de wind door de bladeren. Je zal zeker mooie foto’s kunnen nemen van de eindeloos lange bamboestengels. Na de middag vertrekken we naar Osaka. Onderweg maken we een kleine afwijking naar Nara. Hier kan je het grote standbeeld van Boeddha zien bij Todai-ji en wandelen door het bekende Nara Park met de vriendelijke, buigende herten. Na dit bezoek zullen we laat aankomen in Osaka, maar dat heeft ook zijn voordelen: je zal de mooie en bekende neonverlichting zien, een hele stad verlicht met alles wat je je maar kan bedenken.

Osaka:

Dag 8

We beginnen Osaka goed met een bezoek aan het kasteel van Osaka. Dit kasteel is bekend om zijn acht verdiepingen hoge bouw en hoe belangrijk het vroeger was. Dit, samen met het mooie park, maakt het zeker de moeite waard om te bezoeken. Het eten in Osaka is ook superlekker. Je moet hier zeker takoyaki (octopusballen) en okonomiyaki (hartige pannenkoek) proberen. Zeker een aanrader, want Japanners zijn hier heel goed in, vooral in Osaka.

Dag 9

Deze dag gaan we het rustig aanpakken, hier kan je Osaka rustig zelf bekijken en zelf kiezen wat je wilt zien. Je kan altijd nog eens gaan shoppen naar souvenirs of nog eens rustig in een onsen gaan liggen.

Horishima:

Dag 10

Op dag 10 staan we na een goede rustdag vroeg op om met de trein naar Hiroshima te gaan, de stad die bekend staat omdat ze geraakt werd door de atoombom “Little Boy”. Hier gaan we kijken naar het Memorial Vredespark, een herdenkingsplaats voor de vele levens die verloren zijn gegaan en als symbool om zulke gebeurtenissen te voorkomen. Na dit bezoek is er nog tijd om naar een eiland te gaan dat redelijk dichtbij ligt: het Miyajima-eiland met het bekende Itsukushima-heiligdom, ook wel het drijvende heiligdom genoemd.

Handige tips:

In Japan zijn er niet zoveel vuilnisbakken dus wees bereid om je vuil overal naar mee te nemen.
er zijn ook nog veel plekken waar je alleen met cash kan betalen dus neem zeker genoeg geld mee.
Geniet zeker van uw vakantie!